fredag 8 mars 2013

Kris i bygget!

Äntligen fredag och en ledig helg med festligheter väntar runt hörnet!
Imorgon åker min fina älskling till Tysklandet och fyller på vårt vinförråd senare på kvällen bär det av på 40-årsfest! Ska bli roligt att hitta på något med bara mannen i mitt liv, barnen ska mellomysa med farmor och farfar.
Nu hoppas jag på fint väder imorgon förmiddag så att jag och barnen kan hitta på något, kanske ta en tur till Tivoliparken för att utfodra ankorna och leka lite.
 
Bara för en liten stund sedan frågade Celina efter sin snuttefilt och efter att vi vänt upp och ner på huset säger Fredrik att han glömt den på dagis. Den inte låg i facket på dagis så han tänkte inte på den...! Så nu är det många tårar över att snutten är kvar på dagis. Och såklart har alla gått hem för dagen så nu får vi klara helgen utan snutten.
Snutten som mest liknar en trasa med alla sina hål men som innebär en stor trygghet för henne när hon är trött och ledsen. Stor kris i bygget alltså!
 
För någon vecka sen fick mina fina tavlor från Vee Speers äntligen komma upp på väggen. Trodde först att de skulle bli för stora på den lilla väggbiten, men nej, vi blev mycket nöjda.
 
Bilder Vee Speers/Fotografiska, Ramar Ribba/IKEA, Kuddar fr. vänster IKEA, Åhléns och HM Home
Känner mig supernöjd med tavlorna! Det enda som stör mig är uttaget till centraldammsugaren!
Hur dumt placerad är inte den!?? Eller ja, så är alla i huset placerade. Tror bestämt någon hade otur när de tänkte!
 
Idag är det internationella kvinnodagen och Region Skåne (eller något fackförbund, vet inte vilka) uppmärksammade detta. När jag gick ut från jobbet imorse stod de där och uppvaktade alla med en fin ros! Mycket trevligt och uppskattat!
 
Ägg Indiska. Vas Erikshjälpen
Nu kom två av mina älsklingar precis upp från badet så nu blir det lite tacomys.
 
Trevlig helg på er tysta läsare ;O))

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥