onsdag 11 januari 2012

Att sätta ord på sina drömmar

Imorse vaknade jag av att Celina grät förtvivlat, i vanliga fall brukar hon bli lugn när man stoppar om henne men idag blev det inte bättre förrän jag kröp ner i hennes säng och höll om henne. Efter en liten stund berättade hon snyftande att hon varit i affären alldeles ensam! Lilla stackaren hade drömt och var ju jätterädd! Det är första gången hon sätter ord på sina drömmar. Och när jag för en stund sen nämnde att vi ska åka till affären idag, började hon prata om sin dröm igen. Det måste varit en riktigt obehaglig dröm för henne.


Igår somnade Celina i bilen när vi hade varit och hämtat Benjamin hos sin kompis, så himla skönt att slippa dessa tårar och skrik för att hon inte vill sova. Speciellt när man är själv med nattningarna. Istället blev det lugnt och skönt, både för mig och Benjamin. Han kunde i lugn och ro bada en stund, vi satt en lång stund i köket och bara pratade och sen kröp vi ner i vår säng och läste en bok. Mys! Det är inte ofta man får en sån stund med honom.


Imorgon börjar dagis och skola för barnen igen. Det kommer att bli så tomt här hemma utan mina små troll!! Vi har ju haft turen att kunna vara hemma tillsammans i exakt en månad nu. Även om man många gånger under ledigheten bara har velat lämna hemmet för att det varit så intensivt och gnälligt, så kommer jag att sakna dom så sjukt mycket! Samtidigt kommer jag att kunna ta tag i några små projekt här hemma som fått stå åt sidan ett tag nu.


Vi skrotar fortfarande runt i pyjamas, det är så trist och mörkt ute att vi bara har myst runt här. Men nu får vi ta tag i detta och se vad dagen kan ha att erbjuda!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥