söndag 8 januari 2012

Workinggirl!

Denna helgen har i princip bara bestått av jobb för min del. Nu är jag bara hemma en vända för att snart åka tillbaka och jobba kväll. Egentligen ganska drygt att jobba så här men är man bara timvikarie så händer det inte så ofta och då kan man stå ut med det. Dessutom räknas det som storhelg i och med trettonhelgen, så det blir ju några slantar extra. Med betoning på några....
Det är ganska nyttigt för Fredrik att jag ibland hoppar in på helger. Han som till vardags inte gör jättemycket av det vardagliga i hushållet, får prova på det nu och han gör det med bravur! Haha! Igår var han och barnen och storhandlade (guldstjärna till honom, jag undviker ALLTID att handla med barnen), planerade mat för kommande vecka och tagit hand om lite annat fix. När jag kom hem stod han dessutom och kockade! Jag får nog hoppa in och jobba fler helger :O))

En ny och ganska orörd vecka väntar runt hörnet. På torsdag är det dags för barnen att återgå till skola och dagis. Vad som väntar mig vet jag inte riktigt än. Jag håller alla tummar och tår för att jag kommer in på kursen Barn- och ungdomssjukvård som jag har sökt. Står som första reserv nu och hoppas att någon hoppar av så att jag får platsen.

Dags att packa ihop sig och pussa hejdå till mina finingar.


1 kommentar:

  1. Toppen att snigeln får ta över markstjänsten lite. :) You GO girl!
    Håller tummarna att du kommer in på din kurs.
    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥