tisdag 10 januari 2012

Happily, happ!

Jag är såååååååååååååååå happy, happy, happy!!! För drygt en timme sen fick jag ett sms om att jag är antagen till kursen som jag sökt!! Blev löjligt glad och ringde ett galet, och säkert osammanhängande, samtal till Tove. Kräkte nämligen av mig lite av min besvikelse över att inte ha kommit in på kursen. Hon lovade att hålla tummarna för mig, så stort tack till dig min vän och till Madde, era tummar gjorde susen ;O)))

Så den 23/1 ska jag börja läsa barn- och ungdomssjukvård som pågår i 12 veckor. I kursen ingår även 5 veckors arbetsplatsförlagd utbildning då man får vara på neontal eller barnavdelningen på sjukhuset. Längtar redan tills allt sätter igång!


Här hemma tar vi det annars bara lugnt idag. Fredrik är iväg i jobbet och kommer inte hem förrän imorgon, Celina sitter här och pärlar bredvid mig och Benjamin är hos sin klasskompis och leker, bara 3:dje dagen på rad. Natten mot söndagen skulle han sova över där, men kl.2 på natten ringde det på dörren och där stod han med B´s pappa... Lilla pluttisen saknade mamsen och papsen. Så sjukt rädd man hinner bli när det ringer på dörren så mitt i natten, innan man fattar vem det är. Skönt att jag inte var själv hemma, vet inte vad jag hade tagit mig till, hade antagligen inte vågat titta efter vem det var ens, haha!


Nej, nu ska jag ta och surfa runt efter kurslitteraturen.

Önskar dig en underbar kväll.


1 kommentar:

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥