torsdag 19 januari 2012

Min torsdag

Torsdag och helgen väntar runt hörnet! Trots att jag har varit ledig i princip varje dag ett tag nu, är det något speciellt med fredagar. Hela familjen är samlad och njuter av den lediga tid vi får tillsammans.

Idag har vi haft fikagäster som hade nybakat bröd och bullar med sig från bästa konditoriet. Pojkarna märkte vi inte av så mycket, de stängde in sig på Benjamins rum. Lilla snäckan däremot serverade oss kaffe, mat och kakor i princip hela tiden. (Hon älskar verkligen sina små köksgrejor) Och pratade, pratade, pratade... Som vanligt. :O)) När gästerna hade åkt hem blev det en stund med Dora för lillbus. Efter ett tag tyckte jag att här var förvånansvärt tyst och såklart hade hon somnat i soffan på ovanvåningen. Det var bara att bära in henne i sängen och nu håller vi tummarna för att hon kan sova hela natten. En liten chansning, men hon har haft svårt att komma till ro om kvällarna och därför somnat sent den senaste veckan, så hon var väl väldigt trött.
Så ikväll fick vi lite egentid med Benjamin, där vi kunde fokusera på bara honom. Mysigt!
Imorgon får vi en sån kväll med Celina eftersom Benjamin har bestämt sig för att sova hos farmor o farfar.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen slänga mig i sängen och titta på nya serien Revenge på TV3. Direkt efter det SKA jag sova! Fastnar lätt i wordfeud om kvällarna och tiden bara springer iväg... Imorgon blir det nämligen en tidig morgon, börjar jobba redan kl.7. Blir trött bara jag tänker på hur tidigt jag ska upp... Zzzz

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥