fredag 27 januari 2012

Fredag!!

Fredagen är här och vi njuter av en lugn och skön kväll. Jag började dagen med lite fredagsdisco med Celina i bilen på väg till dagis! Musiken på hög volym och två skrållande tjejer, härlig start på dagen!
Och innan jag själv skulle till skolan hann jag in om på HM som bjöd på VIP-shopping imorse med 20% på allt i butiken. Köpte lite sommarkläder till Celina och kavaj och jeans till Benjamin. Och lite make-up till mig själv.

F har jobbat hemma idag och hämtat barnen på fritids och dagis. Skönt för mig att slippa lite av vardagsrutinerna och roligt för både F och barnen att han hämtar. Det hör ju inte till vanligheterna med tanke på hans pendling och resor.
Jag tog en sväng på stan och införskaffade tulpaner och finfina servetter till morgondagens middagsbjudning, städade huset och fixade maten. Så vissa rutiner slapp jag inte ifrån, haha! 
Ikväll blev det en supergod (och mäktig!) tacogratäng, se recept nedan. Kommer alltid på att jag skulle tagit en bild på maten när vi väl börjat hugga in på den. Och då ser den ju inte så god ut precis.
Har även hunnit förbereda maten vi ska bjuda på imorgon kväll. Skönt med ett moment mindre imorgon.

Tacogratäng
1 kg färs
1 gul lök, hackad
1 röd paprika, tärnad
smör/olja
2 påsar tacokrydda
1 burk krossade tomater
2 burkar creme fraiche
1 ask (200 gr) naturell färskost
½ purjolök, skuren i tunna skivor
1-2 dl riven ost

Bryn färs, lök och paprika. Tillsätt tacokryddan och tomaterna. Låt småputtra en stund.
Vispa samman creme fraiche och färskosten. Bred ut ostsröran i en smord ugnsfast form.
Fyll på med färsen. Strö över purjolöken och osten. Gratinera i 225 grader i ca. 15 minuter.
Servera med nachochips och sallad. Funkar även med ris till om man vill ha det.
Nu drar Celina i mig för att vi ska spela spel. Steka ägg blev valet idag.
Snabbt och lättlagat!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥