tisdag 24 januari 2012

Beslutsångest

Igår började kursen som jag ska läsa i 12 veckor. Ska bli så spännande!! Imorgon ska vi lämna in önskemål om vilken avdelning vi vill göra vår arbetsplatsförlagda utbildning på, antingen Neonatal eller på Barnkliniken. Har fortfarande lite beslutsångest, men det lutar ev. åt Neo. Skulle det inte bli mitt önskemål så är jag lika glad för det. Tror att jag kommer att trivas och lära mig mycket oavsett.

I helgen var vi ju iväg i Malmö för lite familjemys. Vädret var verkligen inte på vår sida, det snöade och regnade om vartannat, så vi var dyblöta! Istället för att gå till museet blev det en sväng in på Zara, där vi fyndade mycket kläder till Celina och köpte lite jeans till Benjamin. När jag hittar något på rea brukar jag ibland köpa nästa storlek till lillbus, så i lördags fick hon både jeans (för 79 kr!! Hur billigt är inte det!), jeanskjol, tröjor, klänningar och en fin jacka. Allt som hon kan ha till hösten/vintern.

Idag har jag egenstudier, skönt att ha det ibland, man hinner med både skolarbete och lite annat småfix här hemma. Sånt som går lättare och snabbare att fixa när barnen inte är hemma. Ska snart iväg och hämta C för att sen gå till ishallen där B är med fritids och titta lite när han åker skridskor.
När vi kommer hem blir det tidig kvällsmat eftersom jag och älsklingen ska gå på bio ikväll. Vi ska se nya Hamiltonfilmen. Har hört både och om den, så vi får väl se. Jag går dit utan några förväntningar på filmen, enbart med en förväntan om att få lite egentid med kärleken.


Mitt fina halsband från Lilly of Sweden som jag köpt från den underbara webbshopen Creativ Lounge. Topp från Lindex.

Dags att ge sig av mot dagis och mina älsklingar.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥