fredag 13 januari 2012

Tar en liten paus...

Sitter just nu och skriver ansökningar till sjukhuset här i stan. Fick samtal igår från min gamla praktikplats om att de vill att jag ska jobba hos dom i sommar. Så roligt att de ringde! Det är ju ett bevis på att de tyckte att jag gjorde ett bra arbete. Fick dock lite beslutsångest eftersom jag i princip står med en fot inne på BB och förlossningen redan. På en medicinavdelning får man ju nyttja och utveckla den medicinska kunskap man har fått under utbildningen medan på BB/förlossningen är det mer omvårdnad. Men det är ju där jag vill vara! Så jag tror ändå att jag säger ja till den sistnämnda om det blir så att de har ett positivt besked till mig. Har fått lite inside information från en vän som arbetar där att jag inte ska kallas på intervju eftersom de nästan är hundra på att jag kommer att få ett jobb hos dom!!!! Whiiiieee!! Blev så glad när jag fick veta det! Samtidigt vill jag inte ta ut för mycket i förskott, man vet ju aldrig, därav fler ansökningar som ska skickas in.


Idag arbetar min älskade sambo hemifrån, skönt att ha lite sällskap nu när barnen är på dagis o i skolan. Ikväll ska vi på middag hos ett par underbara vänner som precis har flyttat. Ska bli roligt att se deras mysiga lägenhet möblerad, var där och hjälpte till att flytta upp lite grejor på vinden för ett tag sen, så jag har bara sett den tom. Och imorgon ska vi till en före detta granne som flyttade i december. Strax efter flytten kom det ett brev från henne som rörde ända in i hjärtat, där hon bl a skrev om hur tacksam hon var över åren här på gatan, och samtidigt bjöd in oss från gatan på fika och lek. Ska bli mysigt!


Önskar dig en trevlig helg!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥