måndag 16 januari 2012

Här har vi precis fixat undan efter maten, blev laxfilé med bulgursallad till mig och potatis till resten av familjen, till det brukar vi köra naturell creme fraiche. Barnen stod för diskning och insättning i diskmaskinen idag, så sött att se hur de samarbetade även om B fick lite smärre utbrott på lillasyster emellanåt :O))

Idag hämtade jag barnen tidigt, tanken var att vi skulle gå på museet för att fika och titta på deras nya utställning om Kusin Vitamin, Krakel Spektakel mfl. Men de har tydligen stängt på måndagar så det blev fika på stan och en sväng in om några butiker istället. Lika mysigt det förstås fast barnen hade nog hellre lekt på museet, men det får vi ta en annan dag istället.
Fyndade ett uv-set till C inne på Polarn för halva priset idag. Har alltid kört med PoP:s uv-set till barnen och är supernöjd med dom. Har provat både tvådelade och hel dress, men jag föredrar de tvådelade eftersom man kan ha tröjan till andra badbyxor och till vanliga shorts. Hel dress är dessutom lite bökigare när de små trollen ska gå på toaletten.

Har även hunnit med veckohandling och planering av middag för hela veckan. Så skönt att veta vad man ska laga på förhand istället för att ta det dag för dag.
Nu blir det en lugn och skön kväll, snart dags att bädda ner våra små och kanske att det blir en film för mig och Darlingen. Överväger dock att se den nya serien på TV3, Mammor och minimodeller, verkar ju helt sjukt! Om man som mamma rakar benen på sin 8-åriga dotter för att hon ska vara modell kan man ju inte vara helt frisk! Kommer antagligen bara att bli arg och upprörd så det är kanske lugnast att se en film :O)))))
Nu ska jag läsa bok för min lilla prinsessa.

Trevlig kväll på dig. 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥